درخشش

یادداشت های سعید کریم پور

درخشش

یادداشت های سعید کریم پور

بسم الله الرحمن الرحیم
من سعید کریم پور دانشجوی دکتری رشته الهیات (شاخه ادیان و عرفان) علاقه مند به تحقیق و مطالعه در زمینه تاریخ ادیان هستم و این وبلاگ را برای اطلاع رسانی در زمینه کتابهای خود و برقراری ارتباط بیشتر با محققان و پژوهشگران این حوزه ایجاد کرده ام. از نظرات و نقدهای سازنده دوستان استقبال می کنم و آن را موجب ارتقاء سطح آگاهی خود و جامعه پژوهشگران کشور می دانم.

آخرین نظرات

۱ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

کتاب تاریخ کامل نسل کشی ارمنیان، اثر 1500 صفحه ای ریموند کِورکیان، پژوهشگر نامدار ارمنی-فرانسوی است که مجموعه بسیار کاملی از همه اسناد و مدارک مربوط به این واقعه بزرگ تاریخی را، که در دوره مشروطه عثمانی حدود سالهای 1910 تا 1915 اتفاق افتاد، به خوانندگان ارائه میکند. لازم به ذکر است که کِوورکیان به خاطر تألیف این اثر عظیم و مُستند، موفق به دریافت نشان «لژیون دونور» از رئیس جمهور وقت فرانسه شد. من این کتاب را به مناسبت صدمین سالگرد نسل کشی ارمنیان (سال 2015 میلادی) برای شورای خلیفه گری ارامنه تهران ترجمه کردم که البته ترجمه آن حدود یک سال و نیم طول کشید ولی انتشار آن به دلایل مختلف تا همین امسال به تعویق افتاد. اکنون بعد از هفت سال، چاپ این کتاب بدون اطلاع من و بدون اصلاحات ترجمه ای و ویرایشی که برای آن در نظر گرفته بودم، منتشر شد (البته ناشر اجازه انتشار اثر را داشته، ولی بهتر بود موقع چاپ به من اطلاع میدادند تا طبق صحبتی که در سالهای گذشته شده بود، اصلاحات ترجمه ای و ویرایشی خود را بر آن انجام دهم). با این حال، کلیّت ترجمه مورد تأیید اینجانب است و اصلاحات مورد نظر هم ان شاءالله در چاپ بعد انجام خواهد شد. چاپ حاضر، فقط در تعداد محدود (صد نسخه) برای استفاده مراجع رسمی مثل مراکز دولتی و سفارتخانه ها و کتابخانه مجلس و غیره منتشر شده و به همین دلیل فاقد قیمت پشت جلد است. تلاش خواهد شد که چاپ بعدی کتاب، که حتماً همراه با اصلاحات ویرایشی خواهد بود، طی چند ماه آینده منتشر شود. کتاب را نشر افکار جدید منتشر کرده است.

نشر آلیک، در وبسایت فارسی خود توضیحاتی را درباره این کتاب، و کتاب دیگری با موضوع اسناد نسل کشی ارامنه در بایگانیهای آلمان که آن نیز همراه با این کتاب و به مناسبت صدمین سالگرد نسل کشی منتشر شده، ارائه داده است.

https://alikonline.ir/fa/news/culture-and-art/item/22162

 

تاریخ کامل نسل کشی ارمنیان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۰۱ ، ۱۶:۰۶
سعید کریم پور