درخشش

یادداشت های سعید کریم پور

درخشش

یادداشت های سعید کریم پور

بسم الله الرحمن الرحیم
من سعید کریم پور دانشجوی دکتری رشته الهیات (شاخه ادیان و عرفان) علاقه مند به تحقیق و مطالعه در زمینه تاریخ ادیان هستم و این وبلاگ را برای اطلاع رسانی در زمینه کتابهای خود و برقراری ارتباط بیشتر با محققان و پژوهشگران این حوزه ایجاد کرده ام. از نظرات و نقدهای سازنده دوستان استقبال می کنم و آن را موجب ارتقاء سطح آگاهی خود و جامعه پژوهشگران کشور می دانم.

آخرین نظرات

فراماسونری؛ رازها و رمزهای ناگشوده

فراماسونری و تاریخچه آن همیشه از نگاه افرادی که خارج از تشکیلات آن هستند در هاله ای از رمز و راز فرو رفته است. بعضی آن را یک فرقه مذهبی می دانند، بعضی یک تشکیلات مخفی سیاسی، و بعضی نیز یک باشگاه اجتماعات که حضور در آن برای اعضایش صرفاً جنبه تفنّن دارد.
در پی ابراز علاقه عمومی به آگاهی از اسرار پشت پرده این تشکیلات و داستانهای بحث انگیزی که درباره آن در افواه رایج است، اکنون برای نخستین بار کتابی منتشر میشود که اسرار مکتوم تاریخ فراماسونری را برای علاقمندان فاش میکند. این کتاب با تکیه بر منابع کمیاب تاریخی، از نمادگرایی فریبنده، باورها و سرگذشت فراماسونها پرده برمیدارد و ساختار تشکیلات مخفی فراماسونری، تشریفات و موقعیت مهمترین مراکز آن در جهان، به خصوص لژ بزرگ اسکاتلند را بازگو میکند.
ننویسنده کتاب، رابرت کوپر، کتابدار و استاد اعظم لژ بزرگ اسکاتلند از مراجع جهانی فراماسونری است که در بسیاری از سازمانهای آن عضویت داشته و ضمن انجام سخنرانی های متعدد درباره تاریخ این تشکیلات مرموز، مصاحبه‌های زیادی هم با رسانه‌های سرتاسر جهان انجام داده است. او در این کتاب با ارائه بعضی اسناد تاریخی که تا کنون مخفی نگه داشته می‌شدند، تلاش کرده حقایق تاریخی را از جعلیات مضحک جدا کند، و حقیقت فراماسونری را برای خوانندگان آشکار نماید.  کتاب فراماسونری، رازها و رمزهای ناگشوده (به ترجمه اینجانب) را انتشارات سبزان در 291 صفحه، در مهر ماه 1394 منتشر کرده است.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۶
سعید کریم پور

فراماسونری

نظرات  (۳)

سلام آقای کریم پور.چند روزی میشه که کتاب:باستان شناسی کتاب مقدس رو خریدم و دارم مطالعه اش میکنم.
شما الان دانشجوی دکتری ادیان و عرفان دانشگاه تهران هستید؟
۲۴ مهر ۹۴ ، ۱۵:۴۵ سعید کریم پور
سلام برادر عزیز. خیر، بنده الآن ترم سوم مقطع ارشد هستم. خوشحالم که ترجمه این کتاب مورد توجه شما قرار گرفته است. موفق و پیروز باشید.
سلام.چقدر خوبه که با اینکه ترم سوم ارشدید تونستید ترجمه های خوبی بکنید و یک کتاب هم تالیف کردید.حتما زبان انگلیسیتون خیلی خوبه.
پاسخ:
نظر لطف شماست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی